Snippet? WTF zul je misschien denken…wat is dat…nou heel eenvoudig. De snippet is je zoekresultaat in de zoekmachine. En wat ons erg opvalt is dat snippets vaak vergeten worden. Voor de vindbaarheid tellen snippets gedeeltelijk mee. Maar voor je klikgedrag naar je site toe zijn snippets van wereldbelang.
Tijd voor voorbeelden
Oké maar laat het me dan maar eens zien. Waarom zijn snippets van wereldbelang. Bepaal voor het onderstaande voorbeeld maar eens op welk resultaat jij zou klikken en waarom?
Het valt ons enorm op dat het resultaat van bezoekdenbosch.nl geen geoptimaliseerd zoekresultaat heeft. Ze staan beter geranked dan een wijnspijs.nl maar toch klik je eerder op het resultaat van deze site dan van bezoekdenbosch.nl.
Tips voor snippets
Maak gebruik van alle mogelijkheden die een zoekmachine biedt om je snippets te optimaliseren en te verrijken. Pas de titel, de omschrijving en je url aan voor 1 a 2 zoektermen. Maar let niet alleen op je eigen site, bepaal ook hoe je concurrenten zich profileren en bepaal op basis van hun content ook jouw snippet.
Zelf hebben we onlangs voor Boekenwereld.com op deze manier betere prestaties (kliks naar je site toe) weten te behalen door het toevoegen van slimme teksten in de snippet. Daardoor onderscheidde de site zich ten opzichte van bol.com. Iedere klik die je van het zoekvolume weet te pakken is er eentje.
Laatste wijziging 18-06-2020.